Bookingportalen:
Klik på linket Booking for at komme direkte til bookingportalen.

På bookingportalen er klubbens 4 fly samt alle klubbens medlemmer oprettet.

Regler og retningslinjer for leje af klubbens fly:

Klubben har opstillet et sæt retningslinjer til brug ved leje af klubbens fly. Du finder dem på her: Retningslinjer for leje af klubbens fly.

Specifikation af flyleje:
Den pris, du giver for at leje klubbens fly, er splittet op i bookingpris og flyleje baseret på tachotid eller flyvetid. Du faktureres for den højeste af de to. Du skal booke et fly i det tidsrum, du ønsker at have rettighed over flyet. I dette tidsrum betaler du et gebyr for at have rådighed over flyet. Dvs. vil du have rådighed over et fly en hel dag, så betaler du bookinggebyr for hele dagen, uafhængigt af hvor længe du flyver. Derudover betaler du en fast reduceret timepris for at flyve på flyet. Denne pris er afhængig af, hvor længe dy flyver flyet. Du kan læse mere om bookingregler og se eksempler på udregninger her: Flyleje og bookinggebyr

Priser for flyleje:Priser for leje af OY-CTZ, SE-ITZ og SE-GPD:
De to førstnævnte er begge Cessna 172, Sidstnævnte er en Piper 28 med tilladelse til at flyve IFR-flyvning.
Flylejen for privatflyvning er ens for alle tre fly og er splittet op i bookingpris og flyleje baseret på den højeste af enten tachotid eller flyvetid.

Prisen for flyleje / booking er (klubfly):- Skoleflyvning: 1395,- pr time- anden flyvning:
1245,- pr time + 30,- pr booket 1/2 time
. Der er ingen booking på i tidsrummet 20:00 - 8:00
- klubture (og andre ture som bookes af bestyrelsen eller flyveinstruktør): 1395,- pr time

Priser for leje af OY-TLA (skolens fly)
OY-TLA er ejet af Midtjysk Flyveskole, men kan lejes af medlemmer af Midtjysk Flyveklub, som er omskolet til flyet. OY-TLA er en nyere Cessna 172 (2003) med single lever og semi glascockpit med tilladelse til at flyve IFR-flyvning.
Flyvelejen for OY-TLA er som for klubbens fly splittet op i bookingpris og flyleje og grundlaget for lejeprisen er den højeste af tacho (motor)- eller flyvetid (egen noteret eller fra FlightRadar20).

Medlemmer af Midtjysk Flyveklub har desuden adgang til, efter omskoling, at booke Midtjysk Flyveskoles dieselfly OY-TLA. Læs timepris og regler for leje her

Grundet den svingende pris i brændstofpriser reguleres alle ovenstående priser i takt med den pris, klubben/skolen bliver opkrævet. Prisen kan altså gå op - eller ned - nærmest fra dag til dag.

Manualer til klubbens fly her

Vi anbefaler at du sætter dig grundigt ind i alt ovennævnte, før du lejer et af flyene.

Published on  October 3rd, 2023

Automatic Slideshow

Change image every 4 seconds: